S
T A T U T
Liga
PRO EUROPA Liga
Partea
I. Dispoziţii generale
Capitolul 1. Denumirea, scopul şi obiectivele
Art. 1. Denumirea Asociaţiei
este Liga PRO EUROPA, prescurtat LPE sau PEL. Denumirea promoţională
este PRO EUROPA. Art.
2. Liga PRO EUROPA a luat fiinţă la 30 decembrie 1989 la
Tīrgu
Mureş/Romānia prin adeziunea a 21 membri fondatori la principiile şi
valorile din Platforma sa. Art. 3. Liga PRO EUROPA este o
asociaţie
cultural-civică şi de drepturile omului independentă, neguvernamentală,
nepartizană şi non-profit, cu personalitate juridică īn baza Legii nr.
21 din 1924, dobīndită prin Sentinţa civilă nr. 920 din 22 februarie
1990 a Judecătoriei Tīrgu-Mureş, Romānia. Art. 4. Scopul
asociaţiei
Liga PRO EUROPA este să contribuie prin toate mijloacele legale la
integrarea Romāniei īn Europa şi la promovarea valorilor europene īn
Romānia, a principiilor conţinute īn Platforma sa, consolidarea
societăţii civile, a democraţiei şi pluralismului, la respectarea
demnităţii umane şi a drepturilor universale ale omului, la eliminarea
tuturor formelor de discriminare etnică, lingvistică, culturală,
religioasă sau sexuală, la stimularea dialogului social īn scopul
dezamorsării situaţiilor de tensiune sau conflict izvorīte din
necunoaştere, prejudecăţi sau interese egoiste. Art. 5.
Obiectivele Ligii PRO EUROPA sīnt: -
promovarea valorilor pro-europene īn Romānia; -
promovarea respectului pentru alteritate şi diversitate, a drepturilor
omului şi protecţiei comunităţilor etnice, lingvistice şi confesionale; -
stimularea şi cultivarea interculturalităţii īn context regional
transilvan; -
prevenirea şi rezolvarea tensiunilor şi conflictelor intercomunitare
prin dialog social, educaţie civică şi multiculturală.
Capitolul 2. Sediul şi durata
Art.
6. Sediul Ligii PRO EUROPA este la Tīrgu-Mureş, Romānia, Piaţa
Trandafirilor Nr. 5, etaj III. Durata de funcţionare a asociaţiei este
nelimitată. Capitolul 3. Mijloacele materiale şi financiare
Art.7.
Mijloacele materiale şi financiare ale Ligii PRO EUROPA se constituie
din cotizaţiile membrilor, donaţii şi subvenţii din ţară şi străinătate
cu condiţia păstrării deplinei independenţe, venituri realizate din
activităţile specifice proprii, potrivit Statutului - servicii,
spectacole, publicaţii, tipărituri, mass-media electronică, licitaţii
de artă, etc. - şi alte activităţi economice non-profit conforme cu
legile īn vigoare. Art. 8. Valoarea cotizaţiei lunare se
stabileşte
la 0,5 euro/lună pentru membrii activi. Şomerii, pensionarii, elevii,
studenţii şi militarii īn termen vor plăti o cotizaţie lunară simbolică
al cărei cuantum este la latitudinea lor. Art. 9. Mijloacele
financiare astfel obţinute vor fi utilizate exclusiv īn concordanţă cu
caracterul non-profit al asociaţiei. Cheltuielile privesc asigurarea
funcţionării Ligii PRO EUROPA, desfăşurarea activităţilor specifice,
plata retribuţiilor personalului angajat sau colaborator, acordarea de
burse unor tineri merituoşi, plata editării publicaţiilor, achiziţiile
mobiliare şi imobiliare necesare activităţilor Ligii, alte cheltuieli
īn conformitate cu hotărīrile Adunării Generale sau ale Consiliului de
Coordonare.
Capitolul
4. Membrii
Art.
10. Liga PRO EUROPA este deschisă tuturor persoanelor majore din ţară,
indiferent de naţionalitate, limbă maternă, religie, sex sau
apartenenţă politică, care aderă la principiile Platformei, acceptă
prezentul Statut, şi se angajează activ īn realizarea scopurilor şi
obiectivelor cuprinse īn acestea. Art. 11. Membrii Ligii PRO
EUROPA pot avea statut de membru simpatizant, membru activ sau membru
onorific. Art.
12. Statutul de membru simpatizant poate fi obţinut prin simplă
adeziune scrisă de către cetăţenii romāni sau străini, şi constituie
baza de voluntari şi susţinători ai asociaţiei. Membrii simpatizanţi
pot sprijini asociaţia şi prin donaţii materiale. Art. 13.
Statutul de membru activ acordă dreptul de a alege şi a fi ales īn
organele de conducere ale Ligii, şi obligă la plata cotizaţiei
statutare. Calitatea de membru activ se dobīndeşte din propria
iniţiativă de către cetăţenii romāni, prin adeziune scrisă, şi devine
efectivă după validarea sa de către Consiliul de Coordonare. Art.
14. Liga PRO EUROPA, prin hotărīre a Consiliului de Coordonare, poate
acorda statutul de membru onorific unor personalităţi marcante ale
vieţii publice din ţară sau străinătate. Art. 15. Membrii
simpatizanţi şi cei onorifici nu plătesc cotizaţie, nu au drept de vot
şi nu pot fi aleşi īn funcţii. Art.
16. Membrii activi al Ligii pot face parte din alte organizaţii
neguvernamentale sau partide politice dacă ideile şi programele
acestora nu contravin principiilor Ligii. Este recomandabil ca
activităţile organizaţiilor īn cauză să nu fie concurenţiale
activităţilor Ligii, pentru a nu influenţa negativ prestaţia din ambele
organizaţii. Art. 17. Nu pot avea calitatea de membru al Ligii
PRO
EUROPA persoanele cu convingeri, atitudini şi manifestări extremiste,
totalitare, naţionalist-şovine, xenofobe, intolerante sau compromise
politic sau moral. Art. 18. Membrii activi ai Ligii PRO EUROPA
au dreptul: a) de a-şi exprima neīngrădit opiniile īn cadrul
organizaţional al Ligii, la toate nivelurile şi īn toate īmprejurările; b)
de a propune şi iniţia activităţi şi acţiuni menite să īmbunătăţească
activitatea şi patrimoniul asociaţiei; c) de a participa la
activităţile şi proiectele Ligii īn funcţie de īnclinaţiile şi
competenţele lor; d) de a alege şi a fi aleşi īn funcţii; e)
de a beneficia de sistemul de informaţii, burse şi schimburi ale
asociaţiei īn funcţie de utilitatea lor socială. Art. 19.
Membrii Ligii PRO EUROPA au datoria: a) de a promova
principiile şi valorile Ligii īn toate īmprejurările; b) de a
manifesta iniţiativă, deschidere, voluntariat pentru realizarea
obiectivelor Ligii; c) de a informa Consiliul de
Coordonare despre iniţiativele lor;
d) de a achita
la timp prestaţiile şi cotizaţiile statutare; e) de a
participa la īntrunirile şi activităţile la care au fost invitaţi sau
solicitaţi.
Art.
20. Calitatea de membru se pierde prin retragere, deces, radiere (īn
caz de inactivitate şi neplata cotizaţiei statutare de-a lungul unui
an, după atenţionare īn scris) sau īn cazuri īntemeiate, prin
excludere. Excluderea poate fi hotărītă de Adunarea Generală cu o
majoritate de două treimi din voturile exprimate. Īntre Adunările
Generale, Consiliul de Coordonare poate suspenda calitatea de membru cu
majoritate calificată. Partea II. Structura organizatorică, de coordonare şi control
Capitolul
1. Adunarea Generală
Art.
21. Organul suprem al Ligii Pro Europa este Adunarea Generală. Adunarea
Generală este alcătuită din totalitatea membrilor activi cu drept de
vot. Membrii activi aflaţi īn incapacitatea de a participa la Adunarea
Generală īşi pot delega dreptul de vot unui alt membru activ. Un membru
activ poate reprezenta, pe bază de delegaţie scrisă, maximum 5 membri.
Norma de reprezentare a filialelor la Adunarea Generală anuală este de
1 (unu) la 10 (zece). Art. 22. Adunarea Generală se
īntruneşte
anual īn sesiune ordinară, iar īn sesiune extraordinară oricīnd
īmprejurările o cer. Adunarea Generală ordinară se convoacă de către
copreşedinţi, la iniţiativa Consiliului de Coordonare, cu cel
puţin 15 zile īnainte de data fixată, anunţīndu-se data, ora, locul
desfăşurării, precum şi ordinea de zi. Adunarea Generală extraordinară
se convoacă de către copreşedinţi, la iniţiativa Consiliului de
Coordonare, sau la cererea a cel puţin o treime din membrii activi, cu
cinci zile īnainte de data fixată. Art. 23. Adunarea Generală
este
statutar constituită dacă sīnt prezenţi cel puţin jumătate plus unu din
numărul membrilor activi. Dacă acest quorum nu se īntruneşte, Adunarea
Generală este convocată din nou pentru o dată ulterioară pe minimum 15
zile. La a doua convocare, Adunarea Generală este considerată statutară
indiferent de numărul membrilor activi prezenţi. Art. 24.
Hotărīrile
Adunării Generale se iau prin vot deschis sau secret cu o majoritate de
jumătate plus unu, cu excepţia celor referitoare la Statut, Program,
sau persoane, care se iau cu o majoritate de două treimi din voturile
exprimate. Art. 25. Competenţele Adunării Generale: a)
adoptă şi modifică Statutul Ligii; b) confirmă afilierile
interne şi internaţionale; c) analizează şi aprobă Raportul
anual al Consiliului de Coordonare; d) adoptă Programul anual
de activitate al Ligii; e) analizează şi adoptă bilanţul
financiar şi raportul Comisiei de Cenzori; f) dă descărcare de
gestiune, aprobīnd execuţia bugetară anuală; g) alege şi
revocă membrii Consiliului de Coordonare; h) alege şi revocă
membrii Comisiei de Cenzori; i) confirmă calitatea de club şi
filială; j) decide asupra excluderii membrilor, potrivit
Statutului; k) hotărăşte dizolvarea filialelor sau a
asociaţiei; l) hotărăşte acordarea Premiului PRO EUROPA.
Capitolul 2. Consiliul de Coordonare
Art.
26. Consiliul de Coordonare este organul de conducere al Ligii īntre
Adunările Generale. Membrii Consiliului de Coordonare īn număr de cel
puţin 7 (şapte), sīnt aleşi şi revocaţi de către Adunarea Generală prin
vot secret. Din Consiliul de Coordonare fac parte de drept
copreşedinţii şi secretarul Ligii. De asemenea, din Consiliul de
Coordonare, pe līngă membrii aleşi de Adunarea Generală, fac parte de
drept şi coordonatorii delegaţi ai filialelor. Art. 27.
Mandatul
Consiliului de Coordonare, ca şi al celorlalte organe de conducere sau
control, este de 2 ani şi poate fi reīnnoit ori de cīte ori
hotăreşte Adunarea Generală. Art. 28.
Candidaturile pentru
organele şi funcţiile de coordonare vor fi depuse la secretariatul
Ligii cu cel puţin 10 zile īnainte de Adunarea Generală şi vor fi
analizate din punctul de vedere al compatibilităţii de către Consiliul
de Coordonare īn funcţie. Art. 29. Consiliul de Coordonare se
īntruneşte trimestrial īn şedinţă ordinară sau ori de cīte ori se
impune aceasta, la convocarea copreşedinţilor, cu cel puţin 5 (cinci)
zile īnainte de data fixată. Consiliul este statutar īntrunit dacă sīnt
prezenţi jumătate plus unu din numărul membrilor. Consiliul aduce
hotărīri valabile, prin vot deschis sau secret, cu majoritate de
jumătate plus unu a voturilor exprimate. Hotărīrile considerate
importante sau care se referă la persoane se iau cu majoritate de două
treimi. Lucrările se consemnează īn procese verbale, iar hotărīrile se
aduc la cunoştinţa membrilor.
Art. 30.
Atribuţiunile Consiliului de Coordonare: a) elaborează sau
modifică strategia pe termen scurt, mediu şi lung a Ligii; b)
adoptă programele, domeniile de activitate şi urmăreşte īndeplinirea
optimă a acestora; c) adoptă proiectele, cooperările şi
parteneriatele; d) adoptă planul de activitate şi financiar
anual şi controlează respectarea lor; e) adoptă Raportul anual
de activitate şi financiar; f) analizează activitatea
departamentelor şi face recomandări asupra funcţionării acestora
directorului executiv; g) elaborează regulamentul de
funcţionare internă al Consiliului de Coordonare; h) aprobă
structura şi retribuţiile personalului operativ şi a colaboratorilor; i)
numeşte şi revocă directorul executiv al Ligii; j) aprobă
relaţiile interne şi internaţionale ale Ligii; k)
analizează activitatea filialelor şi cluburilor şi face recomandări
asupra funcţionării acestora Comitetelor şi coordonatorilor de filiale
şi cluburi; l) analizează cererile de īnscriere īn Ligă şi
decide calitatea de membru activ; m) decide decernarea
titlului de membru onorific; n) propune candidaţii pentru
Premiul PRO EUROPA; o) confirmă Comitetele şi coordonatorii
filialelor; p) acordă sau suspendă īmputernicirea de
funcţionare dată filialelor sau cluburilor Ligii; r) tranşează
litigiile din cadrul organismelor alese; s)
membrii Consiliului de Coordonare au datoria de a promova spiritul şi
interesele Ligii PRO EUROPA şi de a contribui personal şi direct la
sporirea prestigiului, competenţei, patrimoniului şi resurselor Ligii; t)
Consiliul de Coordonare propune Adunării Generale īnfiinţarea de
filiale; u) alege dintre membri săi Biroul Executiv. Art.
31. Conducerea operativă a Ligii īntre şedinţele Consiliului de
Coordonare este asigurată de Biroul Executiv format din cei doi
copreşedinţi şi secretarul Ligii. Hotărīrile acestora se iau, pe cīt
posibil, īn consens. Īn caz de divergenţă, hotărīrea va fi tranşată de
către Consiliul de Coordonare prin vot majoritar. Biroul
Executiv
aprobă comunicatele şi declaraţiile Ligii. Conducerea administrativă a
Ligii este asigurată de unul dintre copreşedinţi īnsărcinat cu
atribuţii de copreşedinte executiv sau de un director executiv numit de
Consiliul de Coordonare. Art. 32.
Copreşedinţii Ligii
PRO EUROPA, reprezentīnd, de preferinţă, simbolic comunităţi şi sexe
diferite, sīnt aleşi de Consiliul de Coordonare dintre membri cu cel
puţin trei ani vechime, pe o perioadă de 2 ani, mandatul lor putīnd fi
reīnnoit ori de cīte ori şi pot fi revocaţi de către Consiliul de
Coordonare, cu majoritate calificată de voturi. Īn mod similar,
Consiliul de Coordonare alege şi revocă secretarul Ligii PRO EUROPA, pe
o durată de doi ani, cu posibilitatea reīnnoirii mandatului. Art.
33. Suspendarea din funcţie a unui membru al Consiliului de Coordonare
se poate face numai īn urma unei hotărīri a Consiliului de Coordonare
luată īn consens de ceilalţi membri şi trebuie confirmată de Adunarea
Generală extraordinară, care alege totodată funcţiile devenite vacante. Art.
34. Atribuţiunile copreşedinţilor: a) conduc şedinţele
Adunării Generale şi ale Consiliului de Coordonare; b)
iniţiază orientările generale, strategiile şi proiectele Ligii; c)
elaborează şi semnează declaraţiile şi comunicatele Ligii; d)
īntreţin relaţiile externe ale Ligii; e)
prezintă rapoartele de activitate şi informările către Adunarea
Generală, Consiliul de Coordonare, precum şi către instituţiile şi
fundaţiile care sponsorizează programele Ligii, pe baza informaţiilor
puse la dispoziţia lor de către directorul executiv şi secretar; f)
asigură fondurile şi finanţările necesare īndeplinirii scopurilor şi
obiectivelor Ligii. Art. 35. Atribuţiunile secretarului: a)
convoacă, la iniţiativa copreşedinţilor, şedinţele Consiliului de
Coordonare şi Adunările Generale ale Ligii; b) redactează şi
păstrează procesele verbale ale şedinţelor Consiliului de Coordonare; c)
coordonează redactarea proceselor verbale şi pregătirea materialelor
Adunărilor Generale; d) păstrează documentele de evidenţă a
membrilor, cluburilor şi filialelor; e) ţine evidenţa şi
īnaintează spre aprobarea Consiliului de Coordonare statutul de noi
membri activi ai Ligii; f) asigură legăturile cu cluburile şi
filialele, şi informează Consiliul de Coordonare despre activitatea
acestora. Art. 36. Atribuţiunile copreşedintelui executiv sau
ale directorului executiv: a)
reprezintă asociaţia īn relaţiile cu terţi, īn limitele stabilite de
Consiliul de Coordonare, īncheind contracte şi acte de gestiune pentru
realizarea scopurilor şi activităţilor Ligii; b) participă la
şedinţele Consiliului de Coordonare şi ale Biroului Executiv; c)
asigură mediatizarea adecvată a Ligii; d) asigură conducerea
operativă a Ligii; e) administrează resursele financiare şi
baza materială a Ligii; f) informează Consiliul de Coordonare
despre activitatea Ligii; g)
elaborează şi propune spre aprobare bugetul de venituri şi cheltuieli,
bilanţul contabil, documente de ordine interioară şi atribuţiile
personalului subordonat; h) angajează şi concediază personalul
Ligii; i)
īntocmeşte şi propune structura organizatorică, statul de funcţiuni,
statul de personal, nivelul de salarizare, precum şi celelalte drepturi
salariale pe care le supune Consiliului de Coordonare; j)
facilitează legăturile cu alte organisme din ţară şi străinătate; k)
exercită īntreaga sa autoritate şi competenţă pentru a determina
īnfăptuirea scopurilor Ligii. Art.
37. Īn cazul incapacităţii copreşedintelui executiv sau al directorului
executiv de a-şi exercita atribuţiile, acestea vor fi preluate de către
un alt membru al Consiliului de Coordonare mandatat īn mod expres de
către acesta.
Capitolul 3. Comisia de Cenzori
Art.
38. Controlul financiar-patrimonial şi juridic al asociaţiei este
asigurat de către Comisia de Cenzori. Art.
39. Comisia de Cenzori este formată din trei membri ai Ligii, care să
nu facă parte din Consiliul de Coordonare, aleşi de Adunarea Generală,
cu un mandat de doi ani. Comisia de Cenzori alege din sīnul său un
preşedinte care va reprezenta opinia Comisiei īn faţa Adunării Generale
şi a organelor alese. Art. 40. Atribuţiunile Comisiei de
Cenzori: a) să verifice execuţia bugetară şi propunerile de
buget pe anul următor atīt ale organizaţiei-mamă, cīt şi ale filialelor; b)
să urmărească modul īn care sīnt utilizate fondurile asociaţiei şi să
prezinte raporturi scrise Consiliului de Coordonare şi Adunării
Generale privind situaţia constatată; c) Comisiile de Cenzori
ale
filialelor au obligaţia de a raporta situaţia lor financiară şi
patrimonială către Comisia centrală de Cenzori; d) să prezinte
Adunării Generale un raport scris prin care să propună aprobarea sau
modificarea bilanţului anual al asociaţiei; e)
să propună măsuri pentru buna gospodărire a bunurilor şi fondurilor,
imputarea şi recuperarea pagubelor cauzate de personalul operativ, iar
īn cazul săvīrşirii de infracţiuni să sesizeze Consiliul de Coordonare
şi organele de drept, īn vederea urmăririi penale, atīt la nivelul
organizaţiei-mamă cīt şi al filialelor.
Capitolul 4. Cluburile şi filialele PRO EUROPA
Art.
41. Liga PRO EUROPA poate īnfiinţa cluburi şi filiale oriunde acestea
se vor constitui cu condiţia respectării īntocmai a principiilor
enunţate īn Platformă şi a prezentului Statut. Art. 42.
Cluburile
PRO EUROPA se pot constitui oriunde īn ţară la iniţiativa unor membri
ai Ligii PRO EUROPA şi cu acordul Consiliului de Coordonare. Cluburile
au menirea să faciliteze răspīndirea ideilor şi să organizeze
activităţile Ligii īn teritoriu. Art. 43. Cluburile nu au
personalitate juridică proprie, nici patrimoniu sau fonduri proprii,
toată activitatea acestora desfăşurīndu-se īn organizarea Ligii PRO
EUROPA, respectiv cu suportul financiar al acesteia. Membrii Clubului
īşi pot alege un coordonator, care activează pe bază de voluntariat. Art.
44. Cluburile pot solicita Adunării Generale, la propunerea Consiliului
de Coordonare acordarea calităţii de filială.
Art.
45. Filialele se constituie prin hotărīrea autentificată a Adunării
Generale, la propunerea Consiliului de Coordonare. Personalitatea
juridică se dobīndeşte de la data īnscrierii filialei īn
Registrul Asociaţiilor şi Fundaţiilor. Filialele pot īncheia īn nume
propriu acte juridice de administrare şi conservare īn condiţiile
stabilite prin actul constitutiv al filialei. Actele juridice de
dispoziţie īn numele şi pe seama asociaţiei pot fi īncheiate numai pe
baza hotărīrii prealabile a Consiliului de Coordonare. Art.
46.
Structura organizatorică a filialelor cuprinde Adunarea Filialei,
compusă din totalitatea membrilor activi, şi Comitetul filialei, compus
din 5-7 membri, din care fac parte şi cei doi coordonatori ai filialei
(de preferinţă de naţionalităţi, confesiuni şi/sau sexe diferite). Unul
dintre coordonatorii de filială, desemnat de Adunarea Filialei, va fi
membru de drept īn Consiliul de Coordonare al Ligii PRO EUROPA.
Mandatul său va fi pentru doi ani, putīnd fi reīnnoit. Art.
47.
Filialele pot propune şi desfăşura proiecte proprii, conforme cu
programele Ligii, cu condiţia să aibă acordul Consiliului de
Coordonare. Ele pot dispune de fonduri proprii, provenite din surse şi
īn condiţii similare cu cele ale organizaţiei-mamă şi pot deschide cont
bancar propriu. Controlul financiar intern şi extern se fac īn
conformitate cu prevederile legale şi statutare. Art. 48.
Stabilirea
de relaţii ale filialelor cu organizaţii, partide, organisme şi
instituţii sau mişcări din ţară sau de peste hotare, sau a unor
parteneriate pot avea loc numai cu acordul
Consiliului de Coordonare
al Ligii
PRO EUROPA. Comunicatele de presă ale filialelor vor avea
avizul Biroului Executiv. Art.
49. Toate actele, documentele, materialele publicitare şi ştampila
filialelor trebuie să conţină denumirea de Liga PRO EUROPA, precum şi
simbolul său, cu menţionarea clară a denumirii filialei. Art.
50.
Calitatea de club sau filială se pierde prin autodizolvare, suspendare
sau retragerea īmputernicirii, de către Adunarea Generală a Ligii, la
propunerea Consiliului de Coordonare.
Partea a III. Dispoziţii finale şi
tranzitorii
Art.
51. Liga PRO EUROPA este persoană juridică romānă īnregistrată īn baza
Legii Nr. 21 din 1924, cu sigiliu, ştampilă, legitimaţii, insigne,
emblemă şi drapel proprii, cu sediul īn Tīrgu-Mureş/Romānia,
bucurīndu-se de toate drepturile ce decurg din această calitate şi
avīnd toate obligaţiile prevăzute de legile īn vigoare cu privire la
persoanele juridice cu statut non-profit. Art. 52. Liga PRO
EUROPA
are dreptul să desfăşoare activitate editorială, de multiplicare şi
distribuire prin comercializare a propriilor publicaţii periodice,
cărţi, broşuri, mape, pliante, albume, calendare şi alte tipărituri, cu
condiţia ca aceste produse să respecte prin conţinutul lor principiile
Ligii, iar veniturile realizate să fie utilizate exclusiv īn scopul
īnfăptuirii obiectivelor acesteia. Art. 53. Funcţiile
eligibile din
cadrul organelor de coordonare şi control sīnt benevole şi
neretribuite. Pot fi retribuite numai colaborările ocazionale şi
serviciile de consultaţii oferite īn afara atribuţiunilor prevăzute
prin Statut. Art. 54. Liga PRO EUROPA se poate afilia la
reţele,
uniuni sau confederaţii ale organizaţiilor neguvernamentale naţionale
sau internaţionale, cu condiţia ca principiile şi scopurile acestora să
fie similare cu ale Ligii. Deciziile īn acest sens se iau de către
Consiliul de Coordonare cu o majoritate de două treimi, urmīnd să fie
confirmate de către Adunarea Generală cu majoritate de jumătate plus
unu. Art. 55. Modificările de statut sau dizolvarea
asociaţiei
se pot efectua numai prin hotărīrea Adunării Generale cu o majoritate
de două treimi din voturile exprimate. Īn caz de dizolvare a
filialelor, bunurile aflate īn patrimoniul lor trece īn cel al Ligii
PRO EUROPA, persoană juridică, iar īn cazul dizolvării Ligii PRO
EUROPA, patrimoniul va primi destinaţia prevăzută īn hotărīrea de
dizolvare a Adunării Generale. Art. 56. Litigiile interne
ale
Ligii, inclusiv cele cu filialele, care depăşesc competenţa Consiliului
de Coordonare, vor fi rezolvate pe cale judecătorească. Art.
57.
Prezentul Statut a fost adoptat de către Adunarea Generală a Ligii PRO
EUROPA din 28 februarie 2004 īntrunită la Tīrgu-Mureş. Statutul adoptat
anterior celui de faţă īşi īncetează valabilitatea.
(Cu
modificările aprobate de Adunarea Generală din 28 februarie 2004,
īnregistrată prin Īncherea nr. 2525 din 4 mai 2004 a Judecătoriei
Tārgu-Mureş)
|