Construind încredere, solidaritate și înțelegere reciprocă pentru o Europă unită.

Liga Pro Europa

Statut

Liga Pro Europa
Partea I. Dispoziţii generale

Capitolul 1. Denumirea, scopul şi obiectivele

Art. 1. Denumirea Asociaţiei este Liga PRO EUROPA, prescurtat LPE sau PEL. Denumirea promoţională este PRO EUROPA.
Art. 2. Liga PRO EUROPA  a luat fiinţă la 30 decembrie 1989 la Tîrgu Mureş/România prin adeziunea a 21 membri fondatori la principiile şi valorile din Platforma sa.
Art. 3. Liga PRO EUROPA este o asociaţie cultural-civică şi de drepturile omului independentă, neguvernamentală, nepartizană şi non-profit, cu personalitate juridică în baza Legii nr. 21 din 1924, dobîndită prin Sentinţa civilă nr. 920 din 22 februarie 1990 a Judecătoriei Tîrgu-Mureş, România.
Art. 4. Scopul asociaţiei Liga PRO EUROPA este să contribuie prin toate mijloacele legale la integrarea României în Europa şi la promovarea valorilor europene în România, a principiilor conţinute în Platforma sa, consolidarea societăţii civile, a democraţiei şi pluralismului, la respectarea demnităţii umane şi a drepturilor universale ale omului, la eliminarea tuturor formelor de discriminare etnică, lingvistică, culturală, religioasă sau sexuală, la stimularea dialogului social în scopul dezamorsării situaţiilor de tensiune sau conflict izvorîte din necunoaştere, prejudecăţi sau interese egoiste.
Art. 5. Obiectivele Ligii Pro Europa sînt:
–    promovarea valorilor pro-europene în România;
–    promovarea respectului pentru alteritate şi diversitate, a drepturilor omului şi protecţiei comunităţilor etnice, lingvistice şi confesionale;
–    stimularea şi cultivarea interculturalităţii în context regional transilvan;
–    prevenirea şi rezolvarea tensiunilor şi conflictelor intercomunitare prin dialog social, educaţie civică şi multiculturală.

Capitolul 2. Sediul şi durata

Art. 6. Sediul Ligii Pro Europa este la Tîrgu-Mureş, România, Piaţa Trandafirilor Nr. 5, etaj III. Durata de funcţionare a asociaţiei este nelimitată.

Capitolul 3. Mijloacele materiale şi financiare

Art.7. Mijloacele materiale şi financiare ale Ligii Pro Europa se constituie din cotizaţiile membrilor, donaţii şi subvenţii din ţară şi străinătate cu condiţia păstrării deplinei independenţe, venituri realizate din activităţile specifice proprii, potrivit Statutului – servicii, spectacole, publicaţii, tipărituri, mass-media electronică, licitaţii de artă, etc. – şi alte activităţi economice non-profit conforme cu legile în vigoare.
Art. 8. Valoarea cotizaţiei lunare se stabileşte la 0,5 euro/lună pentru membrii activi. Şomerii, pensionarii, elevii, studenţii şi militarii în termen vor plăti o cotizaţie lunară simbolică al cărei cuantum este la latitudinea lor.
Art. 9. Mijloacele financiare astfel obţinute vor fi utilizate exclusiv în concordanţă cu caracterul non-profit al asociaţiei. Cheltuielile privesc asigurarea funcţionării Ligii Pro Europa, desfăşurarea activităţilor specifice, plata retribuţiilor personalului angajat sau colaborator, acordarea de burse unor tineri merituoşi, plata editării publicaţiilor, achiziţiile mobiliare şi imobiliare necesare activităţilor Ligii, alte cheltuieli în conformitate cu hotărîrile Adunării Generale sau ale Consiliului de Coordonare.

Capitolul 4. Membrii

Art. 10. Liga Pro Europa este deschisă tuturor persoanelor majore din ţară, indiferent de naţionalitate, limbă maternă, religie, sex sau apartenenţă politică, care aderă la principiile Platformei, acceptă prezentul Statut, şi se angajează activ în realizarea scopurilor şi obiectivelor cuprinse în acestea.
Art. 11. Membrii Ligii Pro Europa pot avea statut de membru simpatizant, membru activ sau membru onorific.
Art. 12. Statutul de membru simpatizant poate fi obţinut prin simplă adeziune scrisă de către cetăţenii români sau străini, şi constituie baza de voluntari şi susţinători ai asociaţiei. Membrii simpatizanţi pot sprijini asociaţia şi prin donaţii materiale.
Art. 13. Statutul de membru activ acordă dreptul de a alege şi a fi ales în organele de conducere ale Ligii, şi obligă la plata cotizaţiei statutare. Calitatea de membru activ se dobîndeşte din propria iniţiativă de către cetăţenii români, prin adeziune scrisă, şi devine efectivă după validarea sa de către Consiliul de Coordonare.
Art. 14. Liga Pro Europa, prin hotărîre a Consiliului de Coordonare, poate acorda statutul de membru onorific unor personalităţi marcante ale vieţii publice din ţară sau străinătate.
Art. 15. Membrii simpatizanţi şi cei onorifici nu plătesc cotizaţie, nu au drept de vot şi nu pot fi aleşi în funcţii.
Art. 16. Membrii activi al Ligii pot face parte din alte organizaţii neguvernamentale sau partide politice dacă ideile şi programele acestora nu contravin principiilor Ligii. Este recomandabil ca activităţile organizaţiilor în cauză să nu fie concurenţiale activităţilor Ligii, pentru a nu influenţa negativ prestaţia din ambele organizaţii.
Art. 17. Nu pot avea calitatea de membru al Ligii Pro Europa persoanele cu convingeri, atitudini şi manifestări extremiste, totalitare, naţionalist-şovine, xenofobe, intolerante sau compromise politic sau moral.
Art. 18. Membrii activi ai Ligii Pro Europa au dreptul:
a) de a-şi exprima neîngrădit opiniile în cadrul organizaţional al Ligii, la toate nivelurile şi în toate împrejurările;
b) de a propune şi iniţia activităţi şi acţiuni menite să îmbunătăţească activitatea şi patrimoniul asociaţiei;
c) de a participa la activităţile şi proiectele Ligii în funcţie de înclinaţiile şi competenţele lor;
d) de a alege şi a fi aleşi în funcţii;
e) de a beneficia de sistemul de informaţii, burse şi schimburi ale asociaţiei în funcţie de utilitatea lor socială.
Art. 19. Membrii Ligii Pro Europa au datoria:
a) de a promova principiile şi valorile Ligii în toate împrejurările;
b) de a manifesta iniţiativă, deschidere, voluntariat pentru realizarea obiectivelor  Ligii;
c) de a informa Consiliul de Coordonare despre iniţiativele lor;
d) de a achita la timp prestaţiile şi cotizaţiile statutare;
e) de a participa la întrunirile şi activităţile la care au fost invitaţi sau solicitaţi.
Art. 20. Calitatea de membru se pierde prin retragere, deces, radiere (în caz de inactivitate şi neplata cotizaţiei statutare de-a lungul unui an, după atenţionare în scris) sau în cazuri întemeiate, prin excludere. Excluderea poate fi hotărîtă de Adunarea Generală cu o majoritate de două treimi din voturile exprimate. Între Adunările Generale, Consiliul de Coordonare poate suspenda calitatea de membru cu majoritate calificată.

Partea II. Structura organizatorică, de coordonare şi control

Capitolul 1. Adunarea Generală

Art. 21. Organul suprem al Ligii Pro Europa este Adunarea Generală. Adunarea Generală este alcătuită din totalitatea membrilor activi cu drept de vot. Membrii activi aflaţi în incapacitatea de a participa la Adunarea Generală îşi pot delega dreptul de vot unui alt membru activ. Un membru activ poate reprezenta, pe bază de delegaţie scrisă, maximum 5 membri. Norma de reprezentare a filialelor la Adunarea Generală anuală este de 1 (unu) la  10 (zece).
Art. 22. Adunarea Generală se întruneşte anual în sesiune ordinară, iar în sesiune extraordinară oricînd împrejurările o cer. Adunarea Generală ordinară se convoacă de către copreşedinţi, la iniţiativa  Consiliului de Coordonare, cu cel puţin 15 zile înainte de data fixată, anunţîndu-se data, ora, locul desfăşurării, precum şi ordinea de zi. Adunarea Generală extraordinară se convoacă de către copreşedinţi, la iniţiativa Consiliului de Coordonare, sau la cererea a cel puţin o treime din membrii activi, cu cinci zile înainte de data fixată.
Art. 23. Adunarea Generală este statutar constituită dacă sînt prezenţi cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor activi. Dacă acest quorum nu se întruneşte, Adunarea Generală este convocată din nou pentru o dată ulterioară pe minimum 15 zile. La a doua convocare, Adunarea Generală este considerată statutară indiferent de numărul membrilor activi prezenţi.
Art. 24. Hotărîrile Adunării Generale se iau prin vot deschis sau secret cu o majoritate de jumătate plus unu, cu excepţia celor referitoare la Statut, Program, sau persoane, care se iau cu o majoritate de două treimi din voturile exprimate.
Art. 25. Competenţele Adunării Generale:
a) adoptă şi modifică Statutul Ligii;
b) confirmă afilierile interne şi internaţionale;
c) analizează şi aprobă Raportul anual al Consiliului de Coordonare;
d) adoptă Programul anual de activitate al Ligii;
e) analizează şi adoptă bilanţul financiar şi raportul Comisiei de Cenzori;
f) dă descărcare de gestiune, aprobînd execuţia bugetară anuală;
g) alege şi revocă membrii Consiliului de Coordonare;
h) alege şi revocă membrii Comisiei de Cenzori;
i) confirmă calitatea de club şi filială;
j) decide asupra excluderii membrilor, potrivit Statutului;
k) hotărăşte dizolvarea filialelor sau a asociaţiei;
l) hotărăşte acordarea Premiului Pro Europa.

Capitolul 2. Consiliul de Coordonare

Art. 26. Consiliul de Coordonare este organul de conducere al Ligii între Adunările Generale. Membrii Consiliului de Coordonare în număr de cel puţin 7 (şapte), sînt aleşi şi revocaţi de către Adunarea Generală prin vot secret. Din Consiliul de Coordonare fac parte de drept copreşedinţii şi secretarul Ligii. De asemenea, din Consiliul de Coordonare, pe lîngă membrii aleşi de Adunarea Generală, fac parte de drept şi coordonatorii delegaţi ai filialelor.
Art. 27. Mandatul Consiliului de Coordonare, ca şi al celorlalte organe de conducere sau control, este de 2 ani şi poate fi reînnoit ori de cîte ori hotăreşte  Adunarea Generală.
Art. 28. Candidaturile pentru organele şi funcţiile de coordonare vor fi depuse la secretariatul Ligii cu cel puţin 10 zile înainte de Adunarea Generală şi vor fi analizate din punctul de vedere al compatibilităţii de către Consiliul de Coordonare în funcţie.
Art. 29. Consiliul de Coordonare se întruneşte trimestrial în şedinţă ordinară sau ori de cîte ori se impune aceasta, la convocarea copreşedinţilor, cu cel puţin 5 (cinci) zile înainte de data fixată. Consiliul este statutar întrunit dacă sînt prezenţi jumătate plus unu din numărul membrilor. Consiliul aduce hotărîri valabile, prin vot deschis sau secret, cu majoritate de jumătate plus unu a voturilor exprimate. Hotărîrile considerate importante sau care se referă la persoane se iau cu majoritate de două treimi. Lucrările se consemnează în procese verbale, iar hotărîrile se aduc la cunoştinţa membrilor.
Art. 30. Atribuţiunile Consiliului de Coordonare:
a) elaborează sau modifică strategia pe termen scurt, mediu şi lung a Ligii;
b) adoptă programele, domeniile de activitate şi urmăreşte îndeplinirea optimă a acestora;
c) adoptă proiectele, cooperările şi parteneriatele;
d) adoptă planul de activitate şi financiar anual şi controlează respectarea lor;
e) adoptă Raportul anual de activitate şi financiar;
f) analizează activitatea departamentelor şi face recomandări asupra funcţionării acestora directorului executiv;
g) elaborează regulamentul de funcţionare internă al Consiliului de Coordonare;
h) aprobă structura şi retribuţiile personalului operativ şi a colaboratorilor;
i) numeşte şi revocă directorul executiv al Ligii;
j) aprobă relaţiile interne şi internaţionale ale Ligii;
k) analizează activitatea filialelor şi cluburilor şi face recomandări asupra funcţionării acestora Comitetelor şi coordonatorilor de filiale şi cluburi;
l) analizează cererile de înscriere în Ligă şi decide calitatea de membru activ;
m) decide decernarea titlului de membru onorific;
n) propune candidaţii pentru Premiul Pro Europa;
o) confirmă Comitetele şi coordonatorii filialelor;
p) acordă sau suspendă împuternicirea de funcţionare dată filialelor sau cluburilor Ligii;
r) tranşează litigiile din cadrul organismelor alese;
s) membrii Consiliului de Coordonare au datoria de a promova spiritul şi interesele Ligii PRO EUROPA şi de a contribui personal şi direct la sporirea prestigiului, competenţei, patrimoniului şi resurselor Ligii;
t) Consiliul de Coordonare propune Adunării Generale înfiinţarea de filiale;
u) alege dintre membri săi Biroul Executiv.
Art. 31. Conducerea operativă a Ligii între şedinţele Consiliului de Coordonare este asigurată de Biroul Executiv format din cei doi copreşedinţi şi secretarul Ligii. Hotărîrile acestora se iau, pe cît posibil, în consens. În caz de divergenţă, hotărîrea va fi tranşată de către Consiliul de Coordonare prin vot majoritar.  Biroul Executiv aprobă comunicatele şi declaraţiile Ligii. Conducerea administrativă a Ligii este asigurată de unul dintre copreşedinţi însărcinat cu atribuţii de copreşedinte executiv sau de un director executiv numit de Consiliul de Coordonare.  
Art. 32. Copreşedinţii Ligii Pro Europa, reprezentînd, de preferinţă, simbolic comunităţi şi sexe diferite, sînt aleşi de Consiliul de Coordonare dintre membri cu cel puţin trei ani vechime, pe o perioadă de 2 ani, mandatul lor putînd fi reînnoit ori de cîte ori şi pot fi revocaţi de către Consiliul de Coordonare, cu majoritate calificată de voturi. În mod similar, Consiliul de Coordonare alege şi revocă secretarul Ligii Pro Europa, pe o durată de doi ani, cu posibilitatea reînnoirii mandatului. 
Art. 33. Suspendarea din funcţie a unui membru al Consiliului de Coordonare se poate face numai în urma unei hotărîri a Consiliului de Coordonare luată în consens de ceilalţi membri şi trebuie confirmată de Adunarea Generală extraordinară, care alege totodată funcţiile devenite vacante.
Art. 34. Atribuţiunile copreşedinţilor:
a) conduc şedinţele Adunării Generale şi ale Consiliului de Coordonare;
b) iniţiază orientările generale, strategiile şi proiectele Ligii;
c) elaborează şi semnează declaraţiile şi comunicatele Ligii;
d) întreţin relaţiile externe ale Ligii;
e) prezintă rapoartele de activitate şi informările către Adunarea Generală, Consiliul de Coordonare, precum şi către instituţiile şi fundaţiile care sponsorizează programele Ligii, pe baza informaţiilor puse la dispoziţia lor de către directorul executiv şi secretar;
f) asigură fondurile şi finanţările necesare îndeplinirii scopurilor şi obiectivelor Ligii.
Art. 35. Atribuţiunile secretarului:
a) convoacă, la iniţiativa copreşedinţilor, şedinţele Consiliului de Coordonare şi Adunările Generale ale Ligii;
b) redactează şi păstrează procesele verbale ale şedinţelor Consiliului de Coordonare;
c) coordonează redactarea proceselor verbale şi pregătirea materialelor Adunărilor Generale;
d) păstrează documentele de evidenţă a membrilor, cluburilor şi filialelor;
e) ţine evidenţa şi înaintează spre aprobarea Consiliului de Coordonare statutul de noi membri activi ai Ligii;
f) asigură legăturile cu cluburile şi filialele, şi informează Consiliul de Coordonare despre activitatea acestora.
Art. 36. Atribuţiunile copreşedintelui executiv sau ale directorului executiv:
a) reprezintă asociaţia în relaţiile cu terţi, în limitele stabilite de Consiliul de Coordonare, încheind contracte şi acte de gestiune pentru realizarea scopurilor şi activităţilor Ligii;
b) participă la şedinţele Consiliului de Coordonare şi ale Biroului Executiv;
c) asigură mediatizarea adecvată a Ligii;
d) asigură conducerea operativă a Ligii;
e) administrează resursele financiare şi baza materială a Ligii;
f) informează Consiliul de Coordonare despre activitatea Ligii;
g) elaborează şi propune spre aprobare bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil, documente de ordine interioară şi atribuţiile personalului subordonat;
h) angajează şi concediază personalul Ligii;
i) întocmeşte şi propune structura organizatorică, statul de funcţiuni, statul de personal, nivelul de salarizare, precum şi celelalte drepturi salariale pe care le supune Consiliului de Coordonare;
j) facilitează legăturile cu alte organisme din ţară şi străinătate;
k) exercită întreaga sa autoritate şi competenţă pentru a determina înfăptuirea scopurilor Ligii.
Art. 37. În cazul incapacităţii copreşedintelui executiv sau al directorului executiv de a-şi exercita atribuţiile, acestea vor fi preluate de către un alt membru al Consiliului de Coordonare mandatat în mod expres de către acesta.

Capitolul 3. Comisia de Cenzori

Art. 38. Controlul financiar-patrimonial şi juridic al asociaţiei este asigurat de către Comisia de Cenzori.
Art. 39. Comisia de Cenzori este formată din trei membri ai Ligii, care să nu facă parte din Consiliul de Coordonare, aleşi de Adunarea Generală, cu un mandat de doi ani. Comisia de Cenzori alege din sînul său un preşedinte care va reprezenta opinia Comisiei în faţa Adunării Generale şi a organelor alese.
Art. 40. Atribuţiunile Comisiei de Cenzori:
a) să verifice execuţia bugetară şi propunerile de buget pe anul următor atît ale organizaţiei-mamă, cît şi ale filialelor;
b) să urmărească modul în care sînt utilizate fondurile asociaţiei şi să prezinte raporturi scrise Consiliului de Coordonare şi Adunării Generale privind situaţia constatată;
c) Comisiile de Cenzori ale filialelor au obligaţia de a raporta situaţia lor financiară şi patrimonială către Comisia centrală de Cenzori;
d) să prezinte Adunării Generale un raport scris prin care să propună aprobarea sau modificarea bilanţului anual al asociaţiei;
e) să propună măsuri pentru buna gospodărire a bunurilor şi fondurilor, imputarea şi recuperarea pagubelor cauzate de personalul operativ, iar în cazul săvîrşirii de infracţiuni să sesizeze Consiliul de Coordonare şi organele de drept, în vederea urmăririi penale, atît la nivelul organizaţiei-mamă cît şi al filialelor.

Capitolul 4. Cluburile şi filialele Pro Europa

Art. 41. Liga Pro Europa poate înfiinţa cluburi şi filiale oriunde acestea se vor constitui cu condiţia respectării întocmai a principiilor enunţate în Platformă şi a prezentului Statut.
Art. 42. Cluburile Pro Europa se pot constitui oriunde în ţară la iniţiativa unor membri ai Ligii Pro Europa şi cu acordul Consiliului de Coordonare. Cluburile au menirea să faciliteze răspîndirea ideilor şi să organizeze activităţile Ligii în teritoriu.
Art. 43. Cluburile nu au personalitate juridică proprie, nici patrimoniu sau fonduri proprii, toată activitatea acestora desfăşurîndu-se în organizarea Ligii PRO EUROPA, respectiv cu suportul financiar al acesteia. Membrii Clubului îşi pot alege un coordonator, care activează pe bază de voluntariat.
Art. 44. Cluburile pot solicita Adunării Generale, la propunerea Consiliului de Coordonare acordarea calităţii de filială.

Art. 45. Filialele se constituie prin hotărîrea autentificată a Adunării Generale, la propunerea Consiliului de Coordonare. Personalitatea juridică se dobîndeşte de la  data înscrierii filialei în Registrul Asociaţiilor şi Fundaţiilor. Filialele pot încheia în nume propriu acte juridice de administrare şi conservare în condiţiile stabilite prin actul constitutiv al filialei. Actele juridice de dispoziţie în numele şi pe seama asociaţiei pot fi încheiate numai pe baza hotărîrii prealabile a Consiliului de Coordonare.
Art. 46. Structura organizatorică a filialelor cuprinde Adunarea Filialei, compusă din totalitatea membrilor activi, şi Comitetul filialei, compus din 5-7 membri, din care fac parte şi cei doi coordonatori ai filialei (de preferinţă de naţionalităţi, confesiuni şi/sau sexe diferite). Unul dintre coordonatorii de filială, desemnat de Adunarea Filialei, va fi membru de drept în Consiliul de Coordonare al Ligii PRO EUROPA. Mandatul său va fi pentru doi ani, putînd fi reînnoit.
Art. 47. Filialele pot propune şi desfăşura proiecte proprii, conforme cu programele Ligii, cu condiţia să aibă acordul Consiliului de Coordonare. Ele pot dispune de fonduri proprii, provenite din surse şi în condiţii similare cu cele ale organizaţiei-mamă şi pot deschide cont bancar propriu. Controlul financiar intern şi extern se fac în conformitate cu prevederile legale şi statutare.
Art. 48. Stabilirea de relaţii ale filialelor cu organizaţii, partide, organisme şi instituţii sau mişcări din ţară sau de peste hotare, sau a unor parteneriate pot avea loc numai cu  acordul  Consiliului  de  Coordonare  al   Ligii  PRO
EUROPA. Comunicatele de presă ale filialelor vor avea avizul Biroului Executiv.
Art. 49. Toate actele, documentele, materialele publicitare şi ştampila filialelor trebuie să conţină denumirea de Liga PRO EUROPA, precum şi simbolul său, cu menţionarea clară a denumirii filialei.
Art. 50. Calitatea de club sau filială se pierde prin autodizolvare, suspendare sau retragerea împuternicirii, de către Adunarea Generală a Ligii, la propunerea Consiliului de Coordonare.

Partea a III. Dispoziţii finale şi tranzitorii

Art. 51. Liga Pro Europa este persoană juridică română înregistrată în baza Legii Nr. 21 din 1924, cu sigiliu, ştampilă, legitimaţii, insigne, emblemă şi drapel proprii, cu sediul în Tîrgu-Mureş/România, bucurîndu-se de toate drepturile ce decurg din această calitate şi avînd toate obligaţiile prevăzute de legile în vigoare cu privire la persoanele juridice cu statut non-profit.
Art. 52. Liga Pro Europa are dreptul să desfăşoare activitate editorială, de multiplicare şi distribuire prin comercializare a propriilor publicaţii periodice, cărţi, broşuri, mape, pliante, albume, calendare şi alte tipărituri, cu condiţia ca aceste produse să respecte prin conţinutul lor principiile Ligii, iar veniturile realizate să fie utilizate exclusiv în scopul înfăptuirii obiectivelor acesteia.
Art. 53. Funcţiile eligibile din cadrul organelor de coordonare şi control sînt benevole şi neretribuite. Pot fi retribuite numai colaborările ocazionale şi serviciile de consultaţii oferite în afara atribuţiunilor prevăzute prin Statut.
Art. 54. Liga PRO EUROPA se poate afilia la reţele, uniuni sau confederaţii ale organizaţiilor neguvernamentale naţionale sau internaţionale, cu condiţia ca principiile şi scopurile acestora să fie similare cu ale Ligii. Deciziile în acest sens se iau de către Consiliul de Coordonare cu o majoritate de două treimi, urmînd să fie confirmate de către Adunarea Generală cu majoritate de jumătate plus unu.
Art. 55.  Modificările de statut sau dizolvarea asociaţiei se pot efectua numai prin hotărîrea Adunării Generale cu o majoritate de două treimi din voturile exprimate. În caz de dizolvare a filialelor, bunurile aflate în patrimoniul lor trece în cel al Ligii Pro Europa, persoană juridică, iar în cazul dizolvării Ligii Pro Europa, patrimoniul va primi destinaţia prevăzută în hotărîrea de dizolvare a Adunării Generale.
Art. 56. Litigiile interne ale Ligii, inclusiv cele cu filialele, care depăşesc competenţa Consiliului de Coordonare, vor fi rezolvate pe cale judecătorească.
Art. 57. Prezentul Statut a fost adoptat de către Adunarea Generală a Ligii Pro Europa din 28 februarie 2004 întrunită la Tîrgu-Mureş. Statutul adoptat anterior celui de faţă îşi încetează valabilitatea.

(Cu modificările aprobate de Adunarea Generală din 28 februarie 2004, înregistrată prin Încheierea nr. 2525 din 4 mai 2004 a Judecătoriei Târgu-Mureş)